Неофицилните аргументи

Предложението за дипломни работи е било отхвърлено на деканския съвет. Получих аргументите от доц. Николов ( все още в неофициална форма). Наследете им се :

1. Липса на капацитет

2. Студентите не са подготвени да напишат дипломна работа в 4 курс. Не са успели да ни преподадат нужните знания и не можем да се справим с тази задача. (това е преразказ на думите на Николов)

3.  Няма къде да сместят тези дипломни работи. Нямало време кога да се напишат, 2-ри семестър на 4-ти курс бил зает с…нещо.

И това е в общи линии. На мен ми звучат…като пълни глупости. Това е опит да се засегне интелектът ни по два начина, директно ( точка 2) и индиректно( да се задоволим с такива отговори).

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Неофицилните аргументи

  1. Здравей,

    Каква точно е акцията, която се провежда по въпроса за курсовите работи?

    Естествено, че са пълни глупости отговорите им! Но има ли възможност за отговор, защото имам няколко контра аргумента.

    Въпросът ми е как е възможно да се каже, дали имаме или нямаме знанията да напишем бакалавърска теза – предполагам точно за това говорим, като дори не са пробвали? Могат най-малкото да направят опит, да анализират резултатите и да кажат, какво мислят. От там нататък има още почва за промяна разбира се, а не просто да се отсече “не”.

    Вторият аспект на проблема е, че ако като образовани хора на поне по 23 години не можем да напишем една теза, тогава какъв е смисълът от образованието ни!? Хората в Европа учат това, което ние за 3 години и накрая пишат тези, излиза че ние учим една повече (поне) и накрая дори сме неспособни. Мен това ме обижда не знам за другите колеги как е.

    Истината е, че на тях не им се занимава, защото това си е работа и отдаденост, нещо за което няма да се плаща. По презумпция това им е част от задълженията всъщност.

    Според мен провеждането на държавнтите изпити е по-скъпо така или иначе. Защото като казват, че нямат капацитет, мисля че имат предвид проблема, че нямат софтуер, който да сканира документите дали не са копирани от някъде или нещо подобно, както имат другите университети като Американския. Може би някой трябва да попита, дали не могат дани дадат информация за това кое колко струва или поне да се помисли за проект, някой в този факултет дали въобще върши някаква работа?

    Друг е проблемът обаче, че предполагам, че по закон се изисква да държим държавен изпит, така че въпросът трябва да се реши на по-висока инстанция, а не от деканския съвет. Но това не съм сигурна как точно е регламентирано, може би си заслужава да се провери!

    Всичко хубаво,

    Василена

  2. Добре дошла,

    Ще започна отзад напред, няма законово изискване за държавен изпит. То е част от Учебния план, който се предлага на Факултетен съвет и се одобрява на Академичен съвет. В Химически факултет и Педагогически факултет си завършват с дипломни.

    Сериозен проблем е, че ръководството няма визия, за това какво трябва да прави и как да се развива. Софийският университет, никога през съществуването си, не е срещал по-голяма конкуренция. И в същото време, едва ли е бил по-зле. Да не говорим, че ние сме Business School, при този тип учебни заведения конкуренцията е свирепа. Да отворят сайта на EQUIS ( акредитират бизнес училища) и да прочетат малко критерии, за това какво е топ “факултет”. Да видят малко класации, от какво се формират и къде сме ние в тях.

    Това, което ми говорят, са пълни измишльотини. Нямат желание, дори Иванов го каза, имат си “истински” аргументи, но няма да ми ги кажат.

    Хубаво е да, да се постараем, да върнем някакви студентски позиции, защото тези хора, ако продължат така, ще направят дипломите ни (айде за знанията свърши) ненужни. Едно е да си завършил развиващ се и проспериращ BS, друго е пропадащ и второразряден. И то на пазар, където дипломите изобщо са подложени на огромна инфлация.

    П.С. Разкажи на колегите си 🙂

    Стоян

Leave a comment